۱۵ گیاه و ادویه که به کاهش وزن شما کمک می کنند!

برای به دست آوردن اهداف کاهش وزن، این گیاهان و ادویه ها را به غذاهای سالم خود اضافه کنید!

زردچوبه

زردچوبه که به طور معمول بیشتر با غذاهای هندی همراه است، به کاهش التهاب کمک می کند. سطح بالای التهاب ممکن است علت مهم چاقی و دشواری کاهش وزن باشد.

دارچین

پاشیدن دارچین فراوان بر روی بلغور جو دوسر ممکن است به کنترل سطح قند خون و انسولین کمک کند، و در حالی که به طور همزمان گرسنگی را کنترل می کند، از شما در برابر ابتلا به دیابت محافظت کند.

فلفل کایین

ثابت شده است ترکیبی در فلفل تند به نام دی هیدرو کربنات، در صورتی که سه بار در روز مصرف شود، توانایی بدن در چربی سوزی را افزایش می دهد.

زنجبیل

زنجبیل تازه یا پودر شده ممکن است در کاهش اشتها و از بین بردن میل و هوس غذا موثر باشد.

فلفل سیاه

مشخص شده است ماده ای به نام پیپرین در فلفل سیاه که باعث طعم تند آن می شود، به بدن کمک می کند از طریق روند گرمازایی کالری بیشتری بسوزاند. پیپرین همچنین می تواند به بدن شما کمک کند تا از مواد مغذی به طور موثرتری استفاده کند.

گشنیز

گشنیز یک عنصر رایج در مخلوط ادویه هندی است که در مطالعات حیوانی مشخص شده است این ماده کارایی سوخت وساز بدن را افزایش می یابد و کاهش وزن را سرعت می بخشد.

زیره

به طور مشابه، گرچه زیره به تنهایی مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما مشخص شده است هنگامی که زیره با سایر گیاهان و ادویه جات مخلوط می شود، کاهش وزن را سرعت می بخشد.

جعفری

مطالعات متعددی بر روی موش ها نشان داده اند که جعفری می تواند به کاهش مقدار گلوکز موجود در خون کمک کند. اگر این موضوع در مورد انسان ها هم درست باشد، جعفری احتمالا به کنترل اشتها کمک می کند و فرآیند سالم تبدیل غذا به انرژی را بهبود می بخشد.

جینسنگ

مطالعات متعدد حیوانی نشان داده اند که گیاه جینسنگ پاناکس می تواند به کاهش وزن کمک کند، و حتی باعث کند شدن روند افزایش وزن ناشی از رژیم غذایی پر چرب شود.

هل

مطالعات بر روی موش های صحرایی نشان داده اند که هل می تواند به کاهش قند خون و تنظیم انسولین، و همچنین کاهش سطح LDL (کلسترول بد خون) کمک کند.

میخک

میخک مانند بسیاری از ادویه جات دیگر موجود در این لیست، می تواند با سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن شما و کمک به بدن برای سوزاندن کالری بیشتر، به روند کاهش وزن کمک کند.

خردل

به نظر می رسد بذر خردل دارای اثر ترموژنیک (سوزاننده چربی) بر بدن است و باعث می شود که حین هضم غذا کالری بیشتری بسوزاند. به جز خردلی که همراه هات داگ می خورید، با اضافه کردن مقداری خردل خشک، غذای خود را خوش طعم تر کنید!

سیر

اضافه کردن سیر تازه یا پودر شده به غذا، ممکن است به بدن کمک کند به طور موثرتری کربوهیدرات ها و چربی ها را بسوزاند. مطالعات حیوانی نیز نشان داده اند که سیر ممکن است از ایجاد چربی بیشتر در بدن جلوگیری کند.

چای سبز

به خوبی اثبات شده است که چای سبز دارای تعداد زیادی مزایای سلامتی است. چای سبز علاوه بر کمک به جلوگیری از سرطان و دیابت، می تواند سوخت و ساز بدن شما را نیز افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

نعناع

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد نشان داد که بوی نعناع می تواند باعث کاهش اشتها شود. در این مطالعه، شرکت کنندگانی که یک هفته بوی نعناع را قبل از خوردن غذا استشمام کرده بودند، به طور کلی در طول هفته ۱۸۰۰ کالری کمتر از گروه کنترل مصرف کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *