۴ کاری که با انجام آن‌ها به طور تصادفی سطح تستوسترون خود را کاهش می‌دهید!

تستوسترون برای افزایش قدرت عضله و استخوان، قوای جنسی و سطح انرژی بسیار مهم است. در حالی که هم بدن مردان و هم زنان این هورمون را تولید می‌کنند، بدن مردان معمولاً آن را در مقادیر بیشتری تولید می‌کند و زمانی که سطح این هورمون شروع به کاهش می‌کند، بیشتر واکنش نشان می‌دهد. در اکثر مردان تولید تستوسترون به طور طبیعی در حدود ۳۰ سالگی شروع به کاهش می‌کند و می‌تواند به هر چیزی از خستگی گرفته تا اختلال نعوظ منجر شود.


به این دلیل، بسیاری از مردان در تلاشند تا سطح تستوسترون خود را توسط مکمل‌ها، رژیم غذایی و ورزش بالا نگه دارند، اما چند مورد وجود دارند که ممکن است با انجام آن‌ها ناآگاهانه مانع تلاش‌های خود شوید. در این مقاله از راستینه چهار کاری که نباید انجام دهید وجود دارند که ممکن است باعث شوند به طور تصادفی سطح تستوسترون خود را کاهش دهید.

دویدن در مسافت طولانی

یک برنامه هوازی ثابت می‌تواند به شما در حفظ تناسب اندام و حتی افزایش سطح تستوسترون کمک کند، اما هنگامی که شما شروع به دویدن طولانی- به عنوان مثال، مانند تمرین دوی ماراتن- می‌کنید، ممکن است با تمرینات خود در واقع سطح تستوسترون را کاهش دهید. مطالعه‌ای توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا متوجه شد که دونده‌های مردی که در هر هفته بیش از ۴۰ مایل در پیاده رو می‌دوند، به روشنی سطح تستوسترون پایین‌تری از همتایان خود که مسافت کوتاه‌تری می‌دوند، دارند.

رژیم‌های کم چرب

ما به شما نمی‌گوییم که برای بالا بردن سطح تستوسترون بدن خود مقدار زیادی همبرگر و غذاهای سرخ کردنی مصرف کنید، اما یک رژیم غذایی فوق العاده کم چرب، همراه با فیبر زیاد هم بهترین ایده برای تقویت سطح این هورمون نیست. محققان در دانشگاه کالیفرنیا دریافتند مردانی که میزان چربی مصرفی خود را کاهش داده و فیبر مصرفی خود را در رژیم پایه خود افزایش داده‌اند، ۱۲٪ کاهش سطح تستوسترون داشتند. فقط مطمئن شوید که چربی‌های موجود در رژیم غذایی شما به جای چربی‌های ترانس یا اشباع شده، سالم باشند.

نداشتن خواب کافی

این که آیا شما مهمانی داشتید یا جایی مهمان بودید، تا دیروقت سر کار بوده‌اید یا تکرار فیلمی را می‌دیدید، نداشتن خواب کافی تاثیرات تأسف باری بر سطح تستوسترون شما خواهد داشت. از آنجا که بدن شما اکثر تستوسترون خود را در حین خواب تولید می‌کند، قطع این چرخه با کمبود خواب و یا خواب با کیفیت پایین، برخلاف زمانی که خواب کافی دارید، می‌تواند به ۲۰٪ تا ۳۰٪ تستوسترون شناور کمتر در اطراف جریان خون شما منجر شود.

جایگزینی گوشت با سویا

این روزها حذف کامل گوشت از رژیم غذایی و جایگزین کردن آن با سویا، تصمیم معمول سالمی است، اما ممکن است در نهایت باعث کاهش سطح تستوسترون شما شود. پس از ۴ هفته تغییر در رژیم غذایی، ترکیبی از استروژن گیاهی در سویا و عدم وجود پروتئین‌های کامل گوشت، با یک شیب ۱۰٪ در سطح تستوسترون مرتبط است.

آیا متوجه شیوه زندگی یا گزینه‌های رژیم غذایی دیگری شده‌اید که منجر به احساس گرسنگی و کاهش میل جنسی، عدم توانایی در کاهش وزن و یا ساخت عضله در شما شده باشند؟ در بخش نظرات ما را از آن‌ها مطلع کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *