۶ ماده غذایی طبیعی که قدرت مغز را تقویت می‌کنند.

قدرت و درد آسیب پذیری!
فروردین ۵, ۱۳۹۷
ارتودنسی چیست؟ همه چیز درباره ارتودنسی
فروردین ۶, ۱۳۹۷

آیا می‌خواهید باهوش‌تر باشید، سریع‌تر فکر کنید و به یاد بیاورید که عینک خود را کجا گذاشتید؟ مشخص شده است چندین ماده غذایی واقعاً می‌توانند به بهبود سلامت مغز شما کمک کنند و مهارت شناختی کلی شما را بهتر کنند و حتی محافظت درازمدت بسیار برای مغز فراهم کنند. این لیست که شامل شش ماده غذایی مغزی سالم است را برای اضافه کردن به وعده‌های غذایی خود به صورت روزانه، بررسی کنید.

گردو

تا به حال توجه کرده‌اید که گردوها کمی شبیه مغز هستند؟ احتمالاً این نکته نا مرتبط است، اما گردو برای ماده خاکستری مغز شما مفید است. می دانید چرا؟ گردو به شدت غنی از اسید چرب امگا۳ است – در حقیقت، گردو دارای بالاترین مقدار امگا ۳ در هر ماده غذایی گیاهی دیگر است.

این امگا ۳، و همچنین آنتی اکسیدان های دیگر موجود در گردو، التهاب مغز را کاهش می‌دهد و حتی ممکن است به عنوان حفاظی در برابر زوال عقل و بیماری آلزایمر عمل کند. لطفاً هر روز حدوداً ۸۵ گرم گردو به رژیم غذایی خود را اضافه کنید.

کافئین

برای تقویت کوتاه مدت مغز، کافئین گزینه مناسبی است. یک فنجان قهوه یا چای می‌تواند بلافاصله مهارت شناختی را افزایش دهد، و در عین حال به شما در تمرکز بهتر کمک کند و به طور همزمان به شما انرژی می‌دهد.

کافئین ممکن است برخی اثرات محافظتی درازمدت هم بر مغز داشته باشد، اگر چه تحقیق در مورد مزایای طولانی مدت مصرف روزانه کافئین هنوز ادامه دارد. فقط در مصرف این ماده زیاده روی نکنید، در غیر اینصورت بدتر از قبل عصبی و مضطرب خواهید شد.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که باعث کاهش استرس در مغز شما می‌شوند، انواع توت‌ها (به ویژه بلو بری)، مانند انواع گردو، ممکن است قادر باشند به از بین بردن بیماری آلزایمر با کاهش استرس اکسیداتیو کمک کنند.

علاوه بر این، مطالعات بر روی موش‌های صحرایی نشان داده‌اند که داشتن رژیم غذایی غنی از بلو بری (زغال اخته) می‌تواند به بهبود حافظه و شناخت در سن پیری کمک کند، و باعث افزایش قدرت مغز همچون افراد جوان‌تر شود.

اسفناج

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ممکن است به کاهش نقص مهارت شناختی در افراد مسن کمک کنند، و مغز را تا زمانی که ممکن است هوشیار نگه دارند. این امر احتمالاً به دلیل فولات زیاد (نوعی ویتامین B) موجود در اسفناج، سبزیجات و سبزیجات کلمی است.

البته، مصرف سبزیجات هرگز کار بدی نیست – مطالعات همچنین نشان داده‌اند افرادی که سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، به طور کلی قدرت مغزی بهتری به طور طولانی‌تر در زندگی دارند.

هویج

این گیاه نارنجی که کارایی زیادی دارد، حاوی ترکیبی به نام لوتئولین است که مطالعات نشان داده‌اند می‌تواند التهاب در مغز را کاهش دهد. دانشمندان بر این باورند که با کاهش التهاب، لوتئولین می‌تواند به کاهش حافظه مربوط به سن کمک کند. فلفل و کرفس نیز غنی از لوتئولین هستند، بنابراین در نظر داشته باشید هر سه را به سالاد بعدی و یا به خوراک سرخ کردنی خود اضافه کنید!

ماهی

ماهی‌های روغنی، که در آب‌های عمیق پرورش پیدا می‌کنند مانند ماهی سالمون وحشی یکی از بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، که برای عملکرد مغزی مناسب ضروری هستند. امگا ۳ همچنین دارای خواص ضد التهابی است که مانند پنج ماده قبلی غذایی مغز، می‌تواند به ممانعت از زوال عقل و دیگر اشکال کاهش شناختی وابسته به سن کمک کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *